donderdag 24 juli 2014

Oooo, zielig

Gisterochtend zat ik net aan een een bakkie met de ijzervreters op de volkstuin, toen ik enig tumult hoorde. Net voor het "praathuis" gingen een aantal wielrenners op hun snaveltje. Eentje liep daarbij aardige schaafwonden op en de andere zijn fiets was in de prak.
Hmm, nu kan je zeggen Pech Pindakaas?! Maar goed, die ene snuiter had duidelijk behoefte aan wat pleisters, gaasjes, betadine en een beetje aandacht en de andere stond na enig nutteloos telefoneren duidelijk verlegen om een lift richting zijn huis in Purmerend. Nou goed, om een lang verhaal wat korter te maken. De ene heer hielp ik beplakt weer de weg op en de andere bracht ik even naar Purmereutel. Daar aangekomen gaf hij me 15 euro voor de benzine, had niet gehoeven maar zo kreeg Irma ook weer een lief boeketje op tafel en ik een blije vrouw (kan ook best leuk zijn?!).
Eind goed, al goed.
Vandaag vrij, vanmorgen naar Specsavers in Amstelveen, keurig geholpen en op 8 augustus kan ik daar een "gratis" gewone bril EN een leesbril halen. Verder 15 liter tomatengroentensoep voorbereid en zo beginnen met 60 pannenkoeken voor de kabouteractiviteit.
Gisteren kreeg ik ook dertig kilo hondenvoer binnen die ik besteld had bij ZOOPLUS een internetwinkel.
Dat loopt dus prachtig allemaal. Anekdote van gisteren?

Gisteravond, avonddienst.
Dat is best druk, maar op zich een leuke dienst.
Enfin, 1 van de dames die ik mevrouw de Generaal zal noemen heb ik dus verzorgd zo rond 22.00 uur en dan ligt zij gereed voor de nacht op bed, maar kijkt nog wat televisie.
Mevrouw de Generaal??? jawel, mevrouw heeft nogal wat noten op haar zang en is niet heel vlug tevreden met een beetje minder.
VOORBEELDJE

Mevrouw eerst even helpen plassen, dus uit de rolstoel op de postoel, niet naar het toilet want dan mist zij iets van de televisie.
Mevrouw houdt daarbij haar koptelefoon op, wat de communicatie niet ten goede komt.
Enfin gaat dus staan, ik laat de broek en broekje zakken, nieuw verbandje er in, billetjes insmeren.
vervolgens helpen bij het uitkleden.
steunkousen uit, hiel insmeren en VERGEET DIE KNOKKEL NIET, DIE KNOKKEL DIE GOED INSMEREN WANT DIE DOET PIJN (weet ik, ik doe het iedere keer als ik haar help.)
Enfin, dan graag nog even perskindol insmeren op nek en schouders en even afdeppen met handdoek.
tanden gepoetst, (hoefde niet, ze doet ze s'nachts uit en legt ze op de rollator)
Dan naar bed?!
Okay, beentjes aan boord, NIET TOEDEKKEN WANT IK HEB HET ZO HEET!
Rollator vlak bij het bed? CHECK!
nieuw pakje appelsap in het houdertje op de rollator CHECK!
iets meer als een half glaasje bitter lemon                  CHECK!
half glaasje bessenjenever op het nachtkastje             CHECK!
2 Valdispert voor de rust uit het nachtkastje op de rollator  CHECK!
1 Panadol voor de pijn op de rollator                     CHECK!
de gids                                                                         CHECK!
haar boek                                                                CHECK!
2 afstandbedieningen                                                   CHECK!

En dan vraag ik alles naar wens? en wacht nog even "rustig" (terwijl ik zelf ook koortsachtig nadenk heb ik nou alles Heb ik namelijk niet alles dan kan ik natuurlijk weer naar boven omdat ze dan op haar nekbel gaat drukken.) Enfin, zij en ik kunnen niets meer bedenken, ze bedankt me en ik verlaat de kamer. Ik ben op de gang, sluit de deur, loop 2 meter en ik hoor haar alweer krijsen!!

BEN, BENNNNN, BENNNNNN!!

Ik zucht, tel 1, 2, 3, 826 en kom de kamer binnen met een ; Ben ik nog iets vergeten??

MIJN BRIL, IK HEB MIJN BRIL NIET.

shit stomme ik (stomme zij) we kwamen er net allebei niet op. Ik geef haar haar bril en vraag; anders nog iets??? Ik verlaat de kamer, loop naar beneden (ze woont op de derde etage)

Pfff, taak volbracht, zij was de laatste Na 8 uurtjes, mogen we weer lekker naar huis?!!

Pieper de piep, klinkt mijn pieper, O O O?! Het zal toch niet???
Jawel, daar zie ik het staan KAMER (NUMMER ZAL IK UIT PRIVACY OVERWEGINGEN EVEN  NIET NEERZETTEN)
PFF, GRRR, PLOPPERDE PLOP, KABOUTER OP EEN DRAFJE WEER RICHTING GENERAAL.

Ik kom binnen en vraag, kan ik nog iets......., MIJN SJAALTJE, MIJN GROENE SJAALTJE DAT MIS IK NOG!!!!. Ik stap op het bed af en.......
geef haar het sjaaltje, dat achter een bobbel in haar dekbed natuurlijk al klaar ligt.
haar bonte sjaaltje hangt ook aan het handvat van haar rollator, dus ik had het niet vergeten??

Sorry, sorry, ik pak haar hand, kus er op  en zeg MAAKT NIET UIT, HET IS GOED, MAAR NU GA IK NAAR HUIS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten