maandag 23 februari 2015

Hondentraining; Dirigeren / apporteren de eerste 11 lessen.

Vorige week was ik na de les aan het twijfelen of ik er mee door zou gaan. In de loop van de week en na de les bij Stella gisteren besloot ik vol te houden. Vandaag ging het ietsjes beter als vorige week, maar niet veel beter. We hadden bijna een prevelen, want er waren maar drie honden en twee trainers. Gerard (de trainer) had zijn Duitse Staander (draadhaar) bij zich en daarmee demonstreerde hij even hoe sommige oefeningen moesten en hoe we bepaalde dingen/zaken zouden kunnen trainen teneinde sommige foutjes er uit te halen. Het valt niet mee, maar ik ben me er terdege van bewust dat niet alleen de hond les heeft, maar vooral dat de baasjes les hebben. En dat we wellicht soms niet door hebben dat wij het fout doen en dat wij onze hond in verwarring brengen. Nou goed, heb vandaag maar besloten dat ik hierna (nog 4 lessen) toch door wil gaan met de vervolgcursus.
Gisteren moest het kind een vrij groot konijn apporteren en ze moest toen even nadenken hoe ze het op zou pakken, maar na enig twijfelen, kwam ze er dan toch mee aanlopen.

Een mooi gezicht! Als ik nog eens een mooie foto van Faye met een eend of fazant in haar bek zou kunnen maken, dan lijkt het me prachtig om daar een schilderij van te laten maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten